Abstract:
У статті йде мова про дистанцiйну форму навчання, що стає невід’ємною складовою сучасного освітнього процесу у всіх освітніх закладах України, зокрема про специфіку вивчення граматики іноземної мови за таких умов. Автором виявлено та проаналізовано особливості навчання граматики іноземної мови під час дистанційного формату освітнього процесу. Автором зазначено різноманітні електронні інформаційні ресурси для вивчення та викладання граматики іноземної мови, платформами для проведення онлайн аудіо та відео- конференцій. У статті запропоновано п’яти-етапний процес, який можна використати у процесі навчання граматики іноземної мови під час дистанційного навчання. Перший етап полягає в представленні граматичного явища, використовуючи дистанційний формат для формування граматичних навичок. Другий етап – це організація дистанційної роботи щодо автоматизації граматичних навичок здобувачів, третій – використання інструментів віддаленої співпраці для відпрацювання засвоєних граматичних структур у мовленні. Четвертий етап має на меті закріплення граматичних вмінь та навичок шляхом проведення дистанційних письмових конференцій із здобувачами. На п’ятому етапі передбачається роздуми здобувачів щодо важливості граматичного явища. Виявлено, що навчання здобувачів граматиці є ефективним, якщо робота організована творчо, у контексті та використовуючи граматику в розповідях, іграх та інших цікавих заходах. Автор наголошує, що в описаній п’яти-етапній роботі з граматичною структурою бажано обдумати ті інструменти дистанційного навчання, які найкраще відповідають ресурсам, доступним для вас і ваших здобувачів. У статті також зазначається, що не зважаючи на те, що деякі конкретні тактики відрізнятимуться залежно від формату вашої інструкції (наприклад, асинхронна, синхронна, гібридна чи інша модальність), ці п’яти-етапні кроки допоможуть залучити здобувачів до високоякісного вивчення граматики іноземної мови під час дистанційного освітнього процесу. Зроблено висновок, що дотримання описаних етапів обов’язково допоможе створити привабливе, стимулююче та добре кероване навчальне середовище для здобувачів у процесі вивчення граматики іноземної мови під час дистанційного навчання. Дотримання описаних етапів обов’язково допоможе створити привабливе, стимулююче та добре кероване навчальне середовище для здобувачів у процесі вивчення граматики.
The article is about distance learning, which is becoming an integral part of the modern educational process in all educational institutions of Ukraine, in particular about the specifics of studying the grammar of a foreign language under such conditions. The author has identified and analyzed the peculiarities of learning the grammar of a foreign language during the distance format of the educational process. The author mentions various electronic information resources for learning and teaching the grammar of a foreign language, platforms for conducting online audio and video conferences. The article proposes a five-stage process that can be used in the process of learning the grammar of a foreign language during distance learning. The first stage consists in the presentation of a grammatical phenomenon, using a distance format for the formation of grammatical skills. The second stage is the organization of remote work on the automation of grammar skills of learners, the third is the use of remote collaboration tools to practice learned grammatical structures in speech. The fourth stage is aimed at consolidating grammatical skills and abilities by conducting remote written conferences with the applicants. At the fifth stage, the applicants are expected to reflect on the importance of the grammatical phenomenon. Teaching grammar learners has been found to be effective when the work is organized creatively, in context and using grammar in stories, games and other fun activities. The author emphasizes that in the described five-step work with the grammatical structure, it is desirable to consider those distance learning tools that best correspond to the resources available to you and your learners. The article also notes that while some specific tactics will vary depending on your instructional format (e.g., asynchronous, synchronous, hybrid, or other modality), these five steps will help engage learners in high-quality foreign language grammar learning during the distance educational process. It was concluded that following the described stages will definitely help to create an attractive, stimulating and well-managed learning environment for learners in the process of learning the grammar of a foreign language during distance learning.