ePHSHEIR

Підготовка майбутніх учителів фізичної культури до краєзнавчої діяльності на засадах компетентнісного підходу

Show simple item record

dc.contributor.author Кравець, М. В.
dc.contributor.author Kravets, M.
dc.date.accessioned 2021-09-08T09:08:14Z
dc.date.available 2021-09-08T09:08:14Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Кравець М. В. Підготовка майбутніх учителів фізичної культури до краєзнавчої діяльності на засадах компетентнісного підходу [Текст] : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : [спец.] 13.00.04 "Теорія і методика професійної освіти" / Михайло Володимирович Кравець ; [наук. кер. А. П. Розсоха] ; М-во освіти і науки України ; Держ. ВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Григорія Сковороди. - Переяслав (Київ. обл.), 2021. - 19 с. - Бібліогр.: с. 16-17 (8 назв). uk_UA
dc.identifier.uri http://ephsheir.phdpu.edu.ua:8081/xmlui/handle/8989898989/5890
dc.description.abstract Дослідження присвячене актуальній проблемі підготовки майбутніх учителів фізичної культури до краєзнавчої діяльності на засадах компетентнісного підходу. Здійснено аналіз сучасних підходів підготовки майбутніх учителів фізичної культури до краєзнавчої діяльності на засадах компетентнісного підходу, уточнений поняттєво-термінологічний апарат досліджуваної проблеми, з’ясована сутність поняття «підготовка майбутніх учителів фізичної культури до краєзнавчої діяльності на засадах компетентнісного підходу». Визначено структурні компоненти, критерії та рівні, обґрунтовано методологічні підходи формування готовності майбутніх учителів фізичної культури до краєзнавчої діяльності. Розроблена та реалізована модель підготовки майбутніх учителів фізичної культури до краєзнавчої діяльності на засадах компетентнісного підходу. Упроваджено в практику роботи педагогічні умови формування готовності досліджуваного феномену. The research deals with the urgent problem of training of future physical education teachers for local lore activities on the basis of the competence approach. The analysis of modern approaches to future physical education teachers’ training for local lore activities on the basis of the competence approach has been carried out, the conceptual and terminological apparatus of the researched problem has been specified, the essence of the concept "training of future physical education teachers for local lore activities on the basis of the competence approach" has been clarified. The structural components, criteria and levels are determined, the methodological approaches providing the formation of future physical education teachers’ readiness for local lore activities are substantiated. The thesis defines and puts into practice the following pedagogical conditions of training of future physical education teachers for local lore activities on the basis of the competence approach: stimulation of future physical education teachers’ positive motivation to mastering the content of educational materials on the organization of local lore activities; improving the educational content of the disciplines belonging to the cycles of general (fundamental) and professional (scientific and subject) training on the organization of local lore activities; identification of forms, methods and means of teaching that encourage the organization of local lore activities on the basis of the competence approach; future physical education teachers’ ability to acquire the experience of local lore activities during educational and pedagogical practical training. The model of training of future physical education teachers for local lore activities on the basis of the competence approach has been developed. It covers such components as: motivational (aim, objectives), cognitive (content, forms, methods, technologies), activity (levels, result). The main components of the model interact through feedback mechanisms. The model of future physical education teachers’ training is considered to be a complex, dynamic system that is implemented gradually (preparatory, basic and final stages) in the course of their professional growth. The process of training of future physical education teachers for local lore activities on the basis of the competence approach is realized through the complex application of interrelated methodological approaches: systemic, activity, integrative, competence, culturological. The results of the experimental work confirmed the fact that the substantiated pedagogical conditions and the model ensure the effectiveness of the formation of future physical education teachers’ local lore competence. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject краєзнавча діяльність uk_UA
dc.subject компетентнісний підхід uk_UA
dc.subject педагогічні умови uk_UA
dc.subject підготовка майбутніх учителів uk_UA
dc.subject модель uk_UA
dc.subject учителі фізичної культури uk_UA
dc.subject краєзнавча компетентність uk_UA
dc.subject заклад вищої освіти uk_UA
dc.subject local lore activities uk_UA
dc.subject competence approach uk_UA
dc.subject pedagogical conditions uk_UA
dc.subject training of future teachers uk_UA
dc.subject model uk_UA
dc.subject physical education teachers uk_UA
dc.subject local lore competence uk_UA
dc.subject institution of higher education uk_UA
dc.title Підготовка майбутніх учителів фізичної культури до краєзнавчої діяльності на засадах компетентнісного підходу uk_UA
dc.title.alternative Training of future physical education teachers for local lore activities on the basis of the competence approach uk_UA
dc.type Thesis uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics