Abstract:
У статті висвітлюється проблема щодо створення педагогічних умов
реалізації системно-діяльнісного підходу на прикладах викладання дисциплін
студентам з охорони праці у навчальних закладах вищої освіти. Основною
умовою успішного засвоєння змісту вищої освіти є поєднання високого
педагогічного професіоналізму науково-педагогічних працівників і внутрішньої
мотивації майбутніх фахівців. У зв’язку з цим акцентуємо увагу на
вдосконаленні підготовки педагогічних працівників і використанні
інноваційних педагогічних підходів.
Серед педагогічних умов успішного впровадження системно-діяльнісного
підходу на прикладі викладання дисциплін з охорони праці слід відмітити:
сформованість у педагогічних працівників та студентів системно-діяльнісного
підходу, мотивацію студентів до оволодіння системно-діяльнісним підходом,
успішну взаємодію всіх учасників педагогічної взаємодії при виконанні
теоретичних, лабораторних і практичних занять.
У статті приділено увагу сучасним соціально-психологічним і
дидактичним умовам системно-діяльнісного підходу при опануванні дисциплін
з охорони праці, умінню викладачів структурувати навчальний матеріал та
діагностувати результати під час проведення теоретичних і практичних занять,
дидактичним принципам системно-діяльнісного підходу, готовності викладачів
і студентів до використання системно-діяльнісного підходу, позитивним
результатам експерименту з реалізації системно-діяльнісного підходу у
професійну підготовку на базі педагогічного університету. The article deals with the problem of creating pedagogical conditions for the
implementation of the system-activity approach on examples of teaching disciplines
for occupational safety students in higher education institutions. The main condition
for the successful mastering of the content of higher education is the combination of
high pedagogical professionalism of scientific and pedagogical workers and internal
motivation of future specialists. In this regard, we focus on improving the training of
pedagogical staff and the use of innovative pedagogical approaches. Among the
pedagogical conditions for the successful implementation of the system-activity
approach, for example, the teaching of occupational safety disciplines should be
noted: the formation of pedagogical workers and students of the system-activity
approach, the motivation of students to master the system-activity approach, the
successful interaction of all participants in pedagogical interaction in the
implementation of theoretical, laboratory and practical classes. The article focuses on
the modern socio-psychological and didactic conditions of the system-activity
approach in mastering the disciplines of labor protection, the ability of teachers to
structure teaching material and diagnose the results during theoretical and practical
classes, didactic principles of the system-activity approach, readiness of teachers and
students to the use of the system-activity approach, the positive results of the
experiment on the implementation of the system-activity approach in the training of
pedagogues University.