Abstract:
У монографії порушено проблеми екзистенціального літературознавства, художнього екзистенціалізму, екзистенціально-діалогічного прочитання тексту. Досліджено праці філософів М. Гайдеґґера, Г. Марселя, А. Камю з екзистенціальним тлумаченням поезії Ф. Гельдерліна, Р.-М. Рільке, А. Рембо, Лотреамона, Р. Шара. Запропоновано екзистенціально-діалогічне прочитання поезії Б.-І. Антонича, В. Свідзінського, Т. Осьмачки: визначено екзистенціальні мотиви та інтенції, проведено діалог художнього тексту з положеннями філософських теорій. Авторка зробила спробу окреслити екзистенціальну парадигму в національній поезії першої половини ХХ ст.
Книгу адресовано науковцям, аспірантам, учителям, студентам, широкому колу читачів, зацікавлених екзистенціалізмом як самобутнім і багатогранним явищем культури. The monograph raises the problems of existential literary criticism, artistic existentialism, existential-dialogical reading of the text. The works of philosophers M. Heidegger, G. Marcel, A. Camus with existential interpretation of poetry by F. Gelderlin, R.-M. Rilke, A. Rimbaud, Lotreamon, R. Char. An existential-dialogical reading of the poetry of B.-I. Antonych, V. Svidzinsky, T. Osmachka are defined, dialogue of the literary text with provisions of philosophical theories is carried out. The author made an attempt to outline the existential paradigm in the national poetry of the first half of the twentieth century.
The book is addressed to scientists, graduate students, teachers, students, a wide range of readers interested in existentialism as an original and multifaceted cultural phenomenon.