Abstract:
У статті здійснено аналіз практичної підготовки майбутнього вчителя географії до екологічної
діяльності. Обґрунтовано актуальність дослідження проблеми формування в майбутнього вчи-
теля географії екологічної компетентності, що дасть змогу досягти низки педагогічних цілей щодо
розвитку екологічної культури учнів, виховання дбайливого ставлення до навколишнього сере-
довища, вдосконалення екологічної грамотності.
Зазначено, що вивчення дисциплін професійної підготовки дає змогу майбутньому вчителю
географії розуміти особливості впливу антропогенних чинників на географічну оболонку, усві-
домлювати необхідність раціонального природокористування, формувати екоцентричний тип
мислення в умовах глобалізації, сприяти безпечній поведінці учнів у навколишньому середовищі,
упроваджувати здоровʼязбережувальні технології в освітній процес.
Досліджено, що цикл дисциплін практичної підготовки майбутніх учителів географії спря-
мовано на вдосконалення загальних і професійних знань, розвиток умінь застосовувати сучасні
педагогічні технології, формування професійно значущих особистісних якостей як складової
частини педагогічної культури. У процесі практичної підготовки майбутні фахівці систематизу-
ють та вдосконалюють набуті знання, уміння й навички щодо наукової, природоохоронної, еко-
лого-освітньої діяльності. Це сприяє виробленню вміння в майбутнього фахівця користуватися
методичним апаратом навчання географії; здійсненню навчально-виховного процесу у всій його
різноманітності; опануванню алгоритмізованими елементами педагогічних технологій та форму-
ванню творчого ставлення до їх упровадження.
На основі аналізу наукових джерел з’ясовано, що практична підготовка майбутнього вчителя
географії до екологічної діяльності характеризується низкою суперечностей: між традиційною
системою практичної підготовки майбутнього вчителя географії в педагогічних університетах та
необхідністю модернізації вищої освіти; між теоретичними знаннями майбутнього вчителя гео-
графії із екології та вмінням практично реалізовувати їх у професійній діяльності. The article analyzes the practical preparation of the future teacher of geography for environmental
activities. In addition the problems of environmental competence of a future geography teacher are
substantiated. It will help to achieve a number of pedagogical goals for the development of students’
environmental culture, fostering a caring attitude to the environment, and improving environmental
literacy.
It is noted that the study of vocational training allows the future teacher of geography to understand
the peculiarities of the influence of anthropogenic factors on the geographical envelope, to understand
the need for rational use of nature, to form an ecocentric type of thinking in the context of globalization,
to promote safe learning environment and to improve health-saving technologies in the process.
It has been researched that the cycle of disciplines of practical training of future teachers of geography
is aimed on improvement of general and professional knowledge, development of skills to apply modern
pedagogical technologies, formation of professionally important personal qualities as a component of
pedagogical culture. In the course of practical training, future specialists will systematize and improve
the acquired knowledge, skills and skills in scientific, environmental, environmental and educational
activities. It helps to develop the ability of the future specialist to use the methodological apparatus of
teaching geography; the implementation of the educational process in all its diversity; mastering the
algorithmic elements of pedagogical technologies and forming a creative attitude for their introduction.
The analysis of scientific sources shows that the practical preparation of the future teacher of geography
for environmental activity is characterized by a number of contradictions: between the traditional system
of practical training of the future teacher of geography in pedagogical universities and the need for
modernization of higher education; between the theoretical knowledge of the future teacher of geography
in ecology and the ability to practically implement them in their professional activities.