Abstract:
У статті розкрито поняття інформаційно-аналітичної
компетентності майбутніх фахівців з документознавства як
складової
частини
професійної
компетентності
документознавців через аналіз термінологічного апарату і
виявлення особливостей формування даної компетентності.
Зокрема,
проаналізовано
поняття
«компетенції», «компетентність»,
«професійна
компетентність»,
«професійна
компетентність
документознавців»,
«інформаційно-аналітична
компетентність
документознавців». Розглянуто існуючі в науковій літературі
класифікації
професійних
компетенцій
фахівців-
документознавців, запропоновані Г. Малик, Л. Філіповою та
іншими дослідниками.
Зосереджено увагу на інформаційно-аналітичній
компетентності майбутніх документознавців. Зокрема,
простежено співвідношення інформаційного й аналітичного
компонентів у структурі компетентності фахівців різних
профілів, при цьому наголошено, що документознавці
(інформаційні
аналітики,
аналітики
консолідованої
інформації), маючи пряме відношення до різних видів
інформації та її аналізу, повинні володіти спеціально
сформованою інформаційно-аналітичною компетентністю
фахівця. Закцентовано на важливості й необхідності
формування саме таких результатів навчання, пов’язаних з
інформаційно-аналітичними
знаннями,
уміннями
та
навичками. Розкрито потенціал навчальних дисциплін
інформаційно-аналітичного профілю, які мають вводитися до
навчальних планів підготовки фахівців. Наголошено на
посиленні
аналітичного
компонента
у
структурі
інформаційно-аналітичної компетентності підготовки
відповідних фахівців.
Запропоновано робоче визначення інформаційно-
аналітичної компетентності майбутніх фахівців з
документознавства як складової частини професійної
компетентності документознавців, що інтегрує знання,
уміння, навички й професійно значущі якості, необхідні для
пошуку, систематизації й аналізу різних видів інформації,
презентування опрацьованої інформації у доступному
форматі, виявлення закономірностей у певній галузі та
прогнозування подальшого розвитку ситуації на ґрунті
виявлених закономірностей та іншого роду інформації.
The article defines the concept of information-analytical
competence of future specialists in document management as an
integral part of documentologists professional competence through
terminological apparatus analysis and identification of this
competence formation features. In particular the terms «competence», «professional competence», «documentologists’
information-analytical competence» have been analyzed. Available
in scientific literature classifications of documentologists’
professional competences proposed by G. Malik, L. Filipova and
other scientists have been considered.
Attention is concentrated on future documentologists’
information-analytical competence. In particular, the ratio of
informational and analytical components in competence structure
of different profiles specialists’ is traced. It was noted that document
specialists (information analysts, consolidate information analysts),
having direct relation to different information types and its analysis
should have a specially formed information-analytical competence
of a specialist. It was focused on the importance and necessity of
formation precisely these learning outcomes, associated with
information and analytical knowledge, skills and abilities. Potential
of educational subjects of information-analytical profile which
should be introduced into the training curriculum has been brought
out. Strengthening of analytical component in the structure of
information-analytical competence of competent specialists training
was noted.
A working definition of information-analytical competence of
future specialists in document management as a component of
documentologists’ professional competence was proposed. This
competence integrates knowledge, skills, and professionally
significant qualities, necessary for searching, systematization and
analysis of various information types, processed information
presenting in an accessible format, patterns identification in a
certain area and further situation development forecasting on the
basis of identified patterns and other kind of information.