Abstract:
У статті висвітлено проблему необхідності перегляду теорії та практики професійної підготовки, зокрема
фахівців з охорони праці інженерно-педагогічних спеціальностей у галузі освіти. Досліджено особливості та під-
ходи у професійній підготовці студентів інженерно-педагогічних спеціальностей. Розглянуто модель у вигляді
структурно-логічної схеми особливостей і підходів до професійної підготовки інженерів-педагогів з охорони
праці. Показано, що успішна організація професійної підготовки інженерів-педагогів з охорони праці під час
професійної підготовки у закладах вищої освіти передбачає використання відповідних взаємопов’язаних під-
ходів з урахуванням особливостей підготовки інженерно-педагогічних фахівців з охорони праці, що спрямовує
студентів на: поєднання високої внутрішньої мотивації майбутніх фахівців; формує у них загальні та спеціальні
та інтегровані компетентності відповідно до вимог Національної рамки кваліфікацій і галузевого стандарту.
Розглянуті підходи з урахуванням особливостей у професійній підготовці студентів охоплюють: мотивацію;
цілепокладання, що проектується формуванням відповідних компетентностей на всіх етапах професійної підготовки; розвиток комунікативності та інших особистісних якостей студентів; акцент на формування загальнокультурних, білінгвістичних, екологічних і підприємницьких.
У статті приділено увагу позитивним результатам експерименту зі впровадження підходів із використанням особливостей у професійну підготовку на базі педагогічного університету. Як показала практика, враху-
вання особливостей і використання підходів із відповідними складниками підвищує результативність і мотивацію до навчання, забезпечує умови для професійного, загальнокультурного й особистісного розвитку на основі
формування спроектованих компетентностей і дає позитивний результат. The article highlights the problem of the need to revise the existing theory and practice of vocational training, in
particular, occupational safety specialists in engineering and pedagogical specialties in the field of education. Features
and approaches in professional training of students of engineering and pedagogical specialties are investigated. The
model in the form of a structural and logical scheme of features and approaches to the professional training of engineers-
educators on occupational safety is considered. It is shown that successful organization of vocational training of occu-
pational safety engineers during vocational training in higher education institutions involves the use of appropriate
interconnected approaches, taking into account the peculiarities of training of pedagogical specialists in occupational
safety, which directs students to: specialists; generates general and specific and integrated competences in accordance
with the requirements of the National Qualifications Framework and industry standard.
The considered approaches considering the peculiarities of students' vocational training cover: motivation; goal
setting, projected by the formation of relevant competencies at all stages of vocational training; development of com-
munication and other personal qualities of students; emphasis on the formation of cultural, bilingual, environmental
and business. The article focuses on the positive results of the experiment on the implementation of approaches using features
in vocational training at a pedagogical university. As practice has shown, taking into account the specific features
and use of approaches with appropriate components increases the efficiency and motivation to study, provides the con-
ditions for professional, general and personal development based on the formation of projected competencies and gives
a positive result.