Abstract:
У поданій статті робиться спроба визначити особливості навчання лінгвістики тексту студентів філологічних спеціальностей вищих навчальних закладів освіти. Стрижневим положенням є те, що під час навчання в студентів мають сформуватися професійні компетенції. Авторка робить висновок, що процес навчання лінгвістики тексту має будуватися на засадах компетентнісно орієнтованої освіти і проходити поетапно й системно під час вивчення всіх дисциплін лінгвістичного спрямування у вищій школі («Сучасна українська літературна мова», «Методика навчання української мови», «Лінгвістичний аналіз художнього тексту» та ін.). У своїй основі цей процес повинен мати оптимальну технологію, а саме відповідну систему підходів, принципів, методів, прийомів і засобів навчання. Система вправ і завдань тут займає одну із основних позицій.
The given article tries to distinguish the peculiarities of the text linguistic education of the students of the philology specialties in the higher educational establishments. The main point is that during the teaching process the student has to form professional competence. The author comes to conclusion that the educational process of the text linguistics has to be built on the competence ground and to pass step-by-step and systematically during the study of all linguistic disciplines at the higher schools («The Modern Ukrainian Language», «The Methodology of Ukrainian Language Teaching», «The Linguistic Analyses of the Literary Text» and others). This process has to have an optimal technology on its ground, as well as relevant system of approaches, principals, methods and means of education. The system of exercises and tasks has one of the main positions.