Abstract:
На основі теоретичного аналізу літератури в статті з’ясовано деякі аспекти підготовки майбутніх фахівців з товарознавства до професійної діяльності у вищих навчальних закладах. Охарактеризовано сутність професійної підготовки фахівця. Акцентовано увагу на одному із напрямів Концепції розвитку освіти, реформування якого здійснюватиметься впродовж наступних років і дасть змогу привести підготовку майбутніх фахівців у відповідність до потреб сучасної економіки та інтеграції України в європейський економічний та культурний простір.
Based on theoretical analysis of literature in the article are founded some aspects of preparation future commodity experts for professional work in higher educational establishments. The essence of professional training. Attention focused on Concept of educations development reform, which will be implement over the next few years and bring training of future professionals accordance the needs of modern economy and Ukraine's integration into European economic and cultural space.
New system of professional training should be focus on formation creative personality, independent specialist able to self-development and lifelong learning, professionally mobile and flexible in accordance with the rapidly changing economic and social processes, competitive in the labor market of all sectors and spheres of society. Directions on development and implementation of perspectives ways to organize effective training of future specialists in higher educational establishments is due to requirements and needs of modern society.